Trenul regal si muzeul CFR

aprilie 13, 2014 123edu.ro

Trenul regal si muzeul CFR

Aflat pentru o saptamana tras la linia de la peronul nr. 14 al Garii de Nord a atras multi vizitatori.

Am fost si eu impreuna cu fiica mea pentru a vedea o farama din istoria Romaniei.

foto: 123edu.ro

Trenul regal a fost dat in folosinta in anul 1928. Ferdinand a fost cel care a comandat construirea acestuia, dar nu s-a putut bucura de o plimbare cu el pentru ca a murit in anul 1927.

Locomotiva trenului este una veche, cu aburi si te intoarce in timp privind-o si nu ai cum sa nu ti-l imaginez pe fochist bagand carbune in cuptoarele special amenajate pentru a furniza combustibil si a face ca trenul sa se deplaseze.

Intram in trenul propriu-zis unde am vazut dormitoarele regale, unul al regelui si altul al reginei care nu au altceva decat un pat de o persoana, iar intre cele doua dormitoare se afla o cabina cu cada si toaleta.

Imediat dupa dormitoare se afla locul in care regele si regina isi iau micul dejun in drumul lor cu trenul si unde mai pot avea 2 invitati pe care ii aleg ei.

„Sufrageria” sau locul in care s-a scris istoria este amenajat cu o masa lunga cu furnir de nuc si trandafir si scaune tapitate cu piele de Cordoba.

In acest loc au avut loc evenimente importante pentru Romania. In anul 1948 la masa din vagonul salon MSR Mihai I a servit pentru ultima oara pranzul, pe teritoriul Romaniei, inainte de plecarea sa in exil.

In 1955 trenul a intrat pe mana comunistilor si in acel an, Gheorghe Gheorghiu Dej l-a invitat la o partida de vanatoare pe Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice si au discutat despre retragerea trupelor rusesti de pe teritoriul Romaniei.

In 1975 cand tara era condusa de Nicolae Ceausescu, tara noastra a fost vizitata de Gerard Ford, presedintele Statelor Unite ale Americii, iar in urma discutiilor avute in acest tren, prilejuite cu ocazia unei deplasaria la Sinaia, s-a hotarat acordarea  „Clauzei Natiunii celei mai favorizate” pentru Romania cea care oferea tarii noastre un statut privilegiat.

Ultima calatorie pe care a facut-o trenul a fost anul trecut, in 2013, cand Principesa Margareta, fiica regelui Mihai I, impreuna cu princepele Duda i-au plimbat pana la Sinaia pe olimpicii Romaniei medaliati la diverse materii, participanri ai olimpiadelor internationale.

Cand nu se deplaseaza, trenul este conservat si bine pastrat intr-un hangar special amenajat, ferit fiind de soare, ploi, ninsori.

Vizita a impresionat prin istoria care s-a scris in acele vagoane, dar m-a dezamagit lipsa decoratiunilor. Chiar daca nu ar fi fost originale mi-ar fi placut sa vad o copie a candelabrelor din sticla de Murano despre care se vorbeste ca ar amenaja vagonul salon. mi-ar fi placut sa vad o masa aranjata ca pentru un dineu regal, chiar daca nu ar fi fost piesele originale, dat niste copii s-ar putea face pentru a arata vizitatorilor o atmosfera cat mai aproape de cea pe o traieste un cuplu regal in plimbarea sa cu trenul.

Duminica, 13.04.2014 este ultima zi in care mai poate fi vizitat trenul si nu uitat ca se poate vizita si muzeul CFR aflat in imediat apropiere a peronului 14 din Gara de Nord.

In muzeul CFR fiica-mea a fost atrasa de telefoanele cu disc pe care le-am avut noi cand eram copii si de macheta cu trenulete electrice care troneaza intr-o incapere a muzeului.

foto: 123edu.ro

autor: Mihaela  www.123edu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *